Fotografowanie ubrań dla sklepów internetowych lub katalogów to w dzisiejszych czasach bardzo popularna usługa. Każdy właściciel sklepu internetowego rozumie, że aby zwiększyć sprzedaż, trzeba robić wysokiej jakości zdjęcia produktów, a jednocześnie sprawić, by ubrania wyglądały efektownie, wysokiej jakości i jaskrawe. Fotografowanie ubrań dla sklepów bardzo różni się od fotografii ślubnej czy zwykłej sesji zdjęciowej. Nawet tego typu sesja zdjęciowa nie przypomina zwykłej fotografii tematycznej. Fotografowanie ubrań można wykonać zarówno w specjalnie wyposażonych pomieszczeniach – studiach fotograficznych, jak i w plenerze. Jeśli w kadrze znajduje się model, proces staje się jeszcze bardziej skomplikowany, a w tworzenie obrazu zaangażowany jest stylista, wizażysta itp. 

Fotografowanie ubrań na manekinie

Ten rodzaj fotografii odzieży jest znacznie tańszy niż fotografowanie ubrań na modelce. Nie powinieneś myśleć, że każdy, kto chce zaoszczędzić pieniądze, fotografuję na manekinie. Po pierwsze, manekin pozwala skupić się na ubraniu bez rozpraszania się modelem. Po drugie, użycie manekina pozwala ujednolicić produkt. Jednak rzeczy sfotografowane pod jednym kątem dobrze prezentują się na stronach sklepu.